Kjøpsvilkår
Våre kjøpsvilkår kan endres, vi ber deg derfor alltid å lese gjennom disse før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre kjøpsvilkår. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar å sørge for at de opplysningene du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer. Du må være 18 år for å handle i vår nettbutikk.
-
Betaling
Du kan velge å betale med Vipps, kort, faktura eller gavekort.
-
Faktura
Velger du faktura som betalingsmåte er vår samarbeidspartner Klarna som har ansvar for å følge opp betalingen. Klarna bruker dine personopplysninger til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.
Vær oppmerksom på at du mottar fakturaen på e-post, det er derfor svært viktig at du taster inn riktig e-postadresse.Det er lurt å sjekke innboksen etter at kjøpet er gjennomført, for å se om du har mottatt en ordrebekreftelse.
Har du mottatt ordrebekreftelsen, kan du være trygg på at du har tastet riktig e-postadresse.
Ta kontakt med vår kundeservice dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen på e-post.Klarnas betalingsmetoder:
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Fakturavilkårene finner du her.
Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
-
Kort
Ønsker du å betale med kort, kan du velge om du vil betale med Visa eller Mastercard. Beløpet reserveres ved bestilling, men trekkes først når varen er pakket og sendt.
Betalingen blir behandlet av Nets som er en sikker elektronisk betalingspartner for Visa og Mastercard. Med Nets har du de samme garantier og den samme trygghet som når du handler i butikk.
Nets behandler kortinformasjonen på korrekt måte i henhold til den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, MasterCard, Diners, American Express og JCB står bak. Dette innebærer at kortopplysningene dine håndteres på en svært sikker måte.
Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.
Når du handler med kort forbeholder vi oss retten til å foreta en personkontroll.
Urban Sport AS forbeholder seg retten til å kontrollere kortets gyldighet, adresseopplysningene på kjøperen og at det er dekning for kjøpesummen.
Urban Sport AS forbeholder seg retten til å annullere kjøpet. -
Gavekort
Har du et gavekort fra Urban kan du benytte deg av dette ved å taste inn den 16-sifrede koden og den 5-sifrede PIN-koden i kassen. PIN-koden skrapes frem på baksiden av kortet.
Les mer om sikkerhet rundt betaling under vår personvernerklæring.
-
Frakt og levering
Normal leveringstid er 2-6 virkedager. Standardlevering koster kr. 49,-. Vår hovedtransportør i Norge er PostNord. Vi har ikke noe minste ordrebeløp.
Grunnet stor pågang i salgsperioder og i høytider, tar vi forbehold om noe lengre leveringstid.
Var du innlogget, eller opprettet du en brukerkonto hos oss når du la inn din bestilling, kan du spore din ordre på Mine sider. Ved å klikke på kollinummeret, kan du se hvor pakken din befinner seg. For øyeblikket har vi dessverre ikke mulighet til å tilby sporingslink på ordre som blir levert til en av våre Urban-butikker.
Hvis du får en ny adresse eller har en midlertidig ettersending av post, er du selv ansvarlig for at dine kundeopplysninger blir oppdatert når du legger inn en ordre hos oss.
Vedrørende ikke-utleverte og uavhentede ordre med levering til ombud og/eller hjemlevering:
Ved levering til et PostNord-ombud, vil din ordre ligge i 14 dager før den blir sendt i retur tilbake til vårt lager.
Uavhentede ordre og ordre med hjemlevering, som ikke blir levert grunnet manglende informasjon/kommunikasjon fra kunde angående leveringstidspunkt, blir belastet med en avgift på 150,-, for å dekke frakten tilbake til oss.
Uavhentede ordre og/eller ordre med hjemlevering, som beskrevet ovenfor, som sendes i automatisk retur til oss, omfattes normalt ikke av angreretten.
Ved levering til en av våre Urban-butikker, vil din ordre ligge i butikk 14 dager etter at du har mottatt sms/e-post om at din ordre er klar for henting. Ordre som ikke blir hentet etter 14 dager, vil bli registrert i retur, og ordrens verdi vil bli kreditert din faktura eller ditt bankkort.
-
Bytte og retur
Ønsker du å bytte, levere tilbake eller reklamere på en vare, gjør du dette gratis i en av våre fysiske butikker. Ved retur i butikk, må du fremvise kvitteringsmailen som du har fått tilsendt på e-post + gyldig ID. Om du skal returnere på vegne av noen andre, kreves det at både ditt og bestillerens gyldige ID medbringes. Ved retur i butikk får du pengene tilbake på stedet.
Vær oppmerksom på at ordre med leveringsmåten hent i butikk kun kan returneres tilbake til en av våre fysiske Urban-butikker.
Ønsker du å gjøre retur til vår nettbutikk, vil din retur bli registrert og du må eventuelt selv legge inn en ny ordre for å få tilsendt en annen størrelse eller vare. Bruk returadresselappen som ligger vedlagt i pakken din. Alle returer til vår nettbutikk blir belastet med kr. 49,- i returfrakt. Hvis returen skyldes feil hos Urban, vil vi selvsagt dekke returfrakten.
Du må levere inn din retur der du hentet ut din ordre eller et annet MyPack-returpunkt. Hvis du fikk din ordre levert hjem på døren, kan du finne ditt nærmeste MyPack-returpunkt her.
En returhåndtering tilbake til vårt lager kan ta opptil 20 virkedager.
Ved retur til nettbutikken, vil du få tilbakebetalt returbeløpet til den kontoen som du benyttet ved betaling.
Ved kjøp på faktura vil Klarna, vår fakturaleverandør, ta kontakt for din tilbakebetaling. Ved ubetalt faktura anbefaler vi deg å utsette forfallsdatoen på din faktura ved å logge inn på Klarnas nettside. Da slipper du eventuelle purregebyrer. Når returen er registrert hos oss, kan du se nytt, oppdatert beløp på din faktura.
Du har lov til å undersøke varene forsiktig, men merkelapper må ikke fjernes og forseglinger på undertøy og badetøy må ikke brytes.
-
Reklamasjon
Det er enklest å reklamere på en vare i en av våre fysiske butikker. Oversikt over butikker finner du her. Husk å ta med deg en utskrevet kopi av kvitteringen du fikk tilsendt på e-post.
Reklamasjonsretten gjelder i 2 år. Reklamasjonen gjelder ikke vanlig slitasje.
Hvis du vil reklamere på en vare ved å sende den til vår nettbutikk, setter vi pris på om du først sender oss et bilde på mail til mail@urban.no. På denne måten slipper du å sende tilbake en vare, som vi likevel kanskje kommer til å kassere. Dette vil spare miljøet og en eventuell tilbakebetaling av din reklamasjon vil gå raskere.
Ved reklamasjon til nettbutikken vår, får du dine penger tilbakebetalt til den kontoen som du benyttet ved betaling. Dette skjer innen 2-7 virkedager etter at vi har mottatt og registrert din retur.
Ved kjøp på faktura vil Klarna, vår fakturaleverandør, ta kontakt for tilbakebetaling av din reklamasjon.
Du får en e-post når vi har mottatt returen din, hvilket vanligvis tar en uke. Ved reklamasjon, trekker vi selvsagt ikke fra returfrakten når vi betaler deg tilbake.
-
Transportskade
Hvis pakken er skadet under transport, kontakt oss snarest.
-
Farger
Vi kan ikke garantere at fargene du ser på din skjerm gjengir de faktiske plaggenes farge helt nøyaktig. Fargene som gjengis avhenger av brukerinnstillingene.
-
Personopplysninger
Ved registrering av din bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling, og gi deg servicen og handleopplevelsen du forventer. Vi bruker dine personopplysninger til blant annet følgende formål:
• For å kunne gi deg best mulig hjelp når du kontakter oss og for å informere deg om nye eller endrede tjenester.
• For å kunne analysere hvordan du benytter urban.no, slik at vi kan forbedre nettsiden.
• For å kunne gi deg relevant innhold, gjennom automatisert profilering av personopplysninger og kjøpshistorikk, for å finne preferanser eller behov hos deg.
Les mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår personvernerklæring.
-
Priser og avgifter
Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner.
Prisene vises eksklusive frakt- og betalingsavgifter.
Priser i butikk og online kan variere og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser.
En kampanje gjelder på varens ordinære pris og kan ikke kombineres med andre kampanjer eller rabatter.
-
Force Majeure
Hvis Urban blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for eksempel krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har Urban rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder. Etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.