Klarna faktura

Kontakt klarna her

Når du benytter deg av Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri oppgi din kortinformasjon og du betaler fakturaen først etter du har mottatt dine varer.

Klarna faktura

  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du kan alltid laste ned din faktura på klarna.no
  • Muligheter for delbetaling og klarna konto

Om du ikke betaler din faktura til avtalt betalingsfrist vil Klarna fakturere deg et purregebyr på 67 kr som vil legges til på påminnelsesfakturaen. Når du velger Klarna som betalingsløsning foretas det en automatisk kredittsjekk. Du vil bli tilsendt et gjenpartsbrev på e-post eller post etter kredittsjekken er utført.

Når mottar jeg min faktura?

Din faktura sendes via e-post når din ordre er sendt fra vårt lager.

Har du mottatt din faktura men mangler faktura kan du laste ned denne på Klarnas nettsider, eller kontakte vår kundeservice. Ved å logge deg inn på Klarnas «mine sider» kan selv utsette forfallsdato med opptil ti dager. Dette må gjøres før forfallsdatoen har passert.   

Alle fakturaer sendes med e-post til den e-post adressen du oppga i forbindelse med kjøpet. Det er derfor viktig at du har skrevet inn den korrekte e-post adressen. Mottar du ikke en ordrebekreftelse fra oss kort tid etter at du har gjennomført ditt kjøp ber vi deg kontakte vår kundeservice.

 

Hvorfor går ikke min ordre igjennom når jeg prøver å betale med faktura?

Noen ganger godkjenner ikke Klarna faktura ditt kjøp. Dette kan skje av flere ulike årsaker.

  • For å benytte deg av Klarna Faktura må du være fylt 18 år.
  • Du har oppgitt feil adresse. Klarna Faktura godtar kun din folkeregistrerte adresse
  • Du har overskredet det maksimale beløpet for faktura. Kontakt Klarna direkte om du har spørsmål rundt kreditt og ditt konto.
  • Du har angitt feilaktig personnummer. Det personnummeret du oppgir kontrolleres opp mot din folkeregistrerte adresse. Disse to opplysningene må altså være samstemte for at ditt kjøp skal godkjennes.
  • Klarna godkjenner ikke din kreditt etter å ha gjennomført den automatiske kredittsjekken. Du må selv ta kontakt med Klarna om du har spørsmål angående din kreditt. Urban har ikke tilgang til dine kredittopplysninger.

 

Jeg har benyttet meg av Klarna faktura men ønsker å returnere hele eller deler av min ordre.

Bytte og retur i en Urban butikk

Du kan bytte, returnere og reklamere varer i alle våre Urban butikker gratis.
Ta med en utskrift av din kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. Har du ikke anledning til å skrive ut kvitteringen selv, kan du få de ansatte i butikken til å skrive den ut for deg ved at du videresender kvitteringen på mail til butikken du er i.

Valgte du faktura som betalingsmåte på ditt kjøp, må fakturaen likevel betales. Pengene vil bli utbetalt i butikken dersom du ikke velger en ny vare eller tilgodelapp.

Retur til nettbutikken

Ved retur til nettbutikken benytter du posen du mottok varene i, fyller ut returskjemaet og klistre på retur-adresselappen som ligger vedlagt.

Lever pakken til det samme utleveringsstedet hvor du hentet ut pakken din. Oversikt over MyPack utleveringssteder finner du her: http://www.postnord.no/verktoy/sok-etter-utleveringssted

En retur til nettbutikken kan ta opp mot 20 dager, og du vil motta en bekreftelse på mail så snart din retur er fullført. Har du valgt faktura som betalingsmåte anbefaler vi deg å logge inn på www.klarna.no og forlenge forfallsdatoen, da vil du kunne unngå gebyr fra Klarna.

Vi bytter ikke varer i nettbutikken. Vi tilbakebetaler dine penger/oppdatere din faktura så snart din retur ankommer vårt lager og returen er ferdig håndtert. Ønsker du en ny vare eller størrelse må du selv legge inn en bestilling på urban.no.

Tilbakebetaling med Klarna faktura?

Du trenger ikke betale fakturaen før vi mottar din retur. Vi oppdaterer din faktura så snart din pakke ankommer vår lager og returen er ferdig håndtert. I mellomtiden anbefaler vi deg å logge inn på www.klarna.no og forlenge forfallsdatoen på din faktura, da vil du kunne unngå gebyr fra Klarna (merk deg at forfallsdatoen må forlenges før forfall er passert). 
Du vil motta en bekreftelse på mail så snart din retur er fullført, og du kan da logge deg inn på www.klarna.no og hente ut din oppdaterte faktura.

Er fakturaen allerede betalt, vil Klarna ta kontakt med deg få dager etter at returen din er håndtert hos oss slik at de kan tilbakebetale deg dine penger.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Klarna?

Du kan enten sende en mail til info@klarna.no eller ringe de på tlf: 21 01 89 91.
Trykk her for å komme til Klarna sine kunderservice-sider.